דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חתונה - מה כן ומה לא 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 2799   [ נצפה 7442 פעמים ]

חתונה עולה המון כסף. חתונה עולה המון כאב ראש. לפניכם שלל עצות כיצד לחסוך כסף. רוב העצות מועילות. חלקן, מועילות מאוד. רובן לחתן. כולם ינסו לנצל אתכם. אתם הולכים להוציא עשרות אלפי שקלים על יום אחד וכל נותני-השירות ואחיהם ינסו לקפוץ לעגלה. שדרוג של אלפיים שקל לבר לא נשמע כל-כך הרבה כסף ביחס למאה אלף, זה המון כסף! תדעו לנפות כל מה שצריך, גם ככה זה יעלה לכם הון.

מסמך זה נכתב לחתן. לא רק בלשון זכר, אלא עבורו. מה שמיועד לכלה, ייאמר במפורש.

תהנו.

אם הייתי יכול לתת טיפ אחד בלבד, זה היה זה - שדרג כמה שפחות.



לפני החתונה ולפני חתימת החוזה הראשי

--- עשו רשימה מאורגנת של כל מה שחשוב. אל תאבדו דבר. הרבה רעיונות יצוצו במהלך חודשי התכנון. קחו דף ועט איתכם לכל מקום. חבל לפספס הברקות שבאות והולכות ברגע.

--- אתם לא תאכלו במהלך האירוע שלכם. הקרובים מאוד, יאכלו מעט. חבל. בקשו מראש ובכתב (כמו כל דבר), שמנהל האירוע יכין לכם כמה מנות לקחת הביתה. הם ינסו לומר שמשרד הבריאות אוסר עליהם לתת וכל זה. שטויות במיץ. גם אם זה נכון, זה לא מונע מהם לתת. בקשו כמות גדולה, שתספיק לכם ולמשפחות. כ-20 מנות זה סביר. הדבר נכון גם לגבי מנות ביניים וקינוחים. התנו זאת בחתימת החוזה, שניה לפני. בכתב, כבר אמרנו?

--- בקשו מהאולם הנחה על ילדים. תמיד יש כמה. הם יגידו שאם הילד תופס כסא, המחיר הוא מלא. הסבירו להם, שילד אוכל הרבה הרבה פחות ודירשו הנחה של 40% לילד. עם זאת, תהיו הוגנים וסיפרו נכון את הילדים. עד גיל 8 נחשב ילד.

--- לחתונה לא באים כל האורחים. חלק יודו בזה מראש, חלק לא, חלק לא יודעים שהם לא יבואו. כל מנה עולה המון כסף. קחו כמה חברים וצלצלו לכל האורחים שלכם בשבוע שלפני החתונה. הכינו נוסח מראש, לימדו אותו בעל-פה ודברו מהר ולעניין. אל תתנו לאורחים שלכם זמן לחשוב ולשקר במהלך השיחה. אימרו שאתם המארגנים של אירוע או שאתם מטעם האולם. כמובן שבעלי השמחה לא מתקשרים בעצמם. נפו את כל אלה שאמרו שהם לא באים בטוח. זיכרו את החישוב הבא - מתוך 100 אנשים שקיבלו הזמנה, 10 יגידו לכם שהם לא באים ועוד כ-5 לא יודעים. מתוך 15 המוזמנים האלה, 5 יבואו ומתוך ה-85 הנותרים, יבואו 80. סה"כ, מתוך 100 אורחים, יבואו 85. תיערכו בהתאם. איך? שתי אופציות. כרטיסי הושבה לעומת הושבה אקראית - על כרטיסי הושבה צריך לשלם בהתאם למספר הכרטיסים שאתם נותנים לאולם. אם אתם לא עושים אישור טלפוני, לא תדעו מי לא בא ואסור בשום פנים לעשות כרטיסי הושבה כי תצטרכו לתת את כל השמות - 15% לא יבואו לכם, עליהם אתם משלמים מראש.

--- דירשו כמה שיותר רזרבה 15% זה יפה מאוד. מינימום 10%.



ניהול האירוע

--- דאגו לבקש מראש 3 סטים של סכו"ם על השולחן. אחרת, המלצרים משאירים את אחד הסטים המלוכלכים, שיחכה למנה הבאה - וזה פשוט מגעיל את האורחים, מלכלך את המפה ומעצבן את הכלה.

--- הרבה אנשים מחכים שתיעזרו בם לארגון החתונה. נצלו זאת. הם ישמחו ואתם תוכלו לנוח. להבדיל, הרבה אנשים שתיעזרו בהם, לא רוצים בזה. חישבו טוב ממי אתם מבקשים עזרה. אתם לא רוצים פרצופים ולא רוצים טעויות.

--- נסו להנות מארגון החתונה כמה שיותר. זהו עסק מציק, יקר ועם הרבה התווכחויות עם נותני-שירות אחדים, שלא לדבר עם הורי הכלה / החתן, עם הכלה עצמה / החתן עצמו ועוד ועוד. אם לא תהנו, זה יהיה סיוט אחד גדול.

--- אם אתם מחלקים תפקידים (רצוי) בין הכלה לחתן או כל גורם עזר אחר, וודאו שהוא קיבל את כל האחריות. תחום אחריות עם שני אבות, יוליד טעויות, חוסר הבנות והאשמות הדדיות. אפשר וקל להימנע.

--- כמובן, לא צריך להגיד, הכינו קובץ אקסל לאורך כל הדרך. שמות האנשים וטלפונים, לאיזה צד הם קשורים, כמה הזמנתם וכמה הזמנות קיבלו, כמה אישרו, כמה באו בפועל, כמה מהם ילדים / תינוקות, כמה נראה לכם שיבואו וכמובן, כמה כסף הביאו והאם צ'ק או מזומן. בכל אלה תיעזרו בבוא העת.

--- קחו איתכם את כל מה שאתם צריכים לחתונה. מסרק, דאורדורנט, מצלמה אם תרצו להגניב כמה תמונות משלכם, בגדים להחלפה לריקודים ולאחרי ההקאות, כנ"ל נעליים. לדאוג שמישהו יהיה אחראי על מפתחות הרכב ועל המשקפיים שלכם, אם יש.

--- דאגו לאדם שיהיה אחראי על הטבעות.

--- דאגו להסעה הביתה. אתם לא תוכלו / תרצו לנהוג לבד.

--- תגיעו מוקדם לאולם. יש צילומים לעשות, צריך לבדוק שהכל בסדר (שיש 3 סטים של סכו"ם על השולחן) ועוד המון דברים - צריך לדבר עם מנהל האירוע שהכל בסדר, להכיר את המלצרים ולחלק פקודות מיוחדות, אם אתם רוצים. צריך לוודא שהתקליטן יתייצב במקום ושהתאורן פיכח. שעה וחצי לפני תחילת האירוע זה בסדר.

--- יש הרבה עבודה. סיגרו מה שאתם יכולים מוקדם. בר משקאות למשל, לא מצריך המון התעסקות. פגישה אחת, שעה חשיבה בבית ועוד טלפון. סיימו עם זה כמה שיותר מהר. תקליטן לוקח קצת יותר זמן בגלל בחירת השירים, עיצוב האולם לוקח הרבה זמן ובחירת אוכל גם. תיערכו בהתאם.· טעימות זה לא מסעדה ולמרות שזה יהיה ערב מאוד נעים עם המשפחה, בקשו לטעום מהכל, גם ממנות הפתיחה.

--- בעלי שמחה יקרים - החליפו מנות, גם ברגע האחרון, אם צריך - אם אתם לא אוהבים משהו מהסלטים או ממנות הפתיחה או כל דבר אחר, אבל ההורים של הכלה / החתן מתעקשים (כי הם שילמו, כי הם דומיננטים, כי בא להם...), אימרו להם כן בנימוס ורגע לפני החתונה - בקשו ממנהל האירועים לשנות בלי להגיד לאף אחד. זה עובד מצויין ואף אחד לא מרגיש. ואם כן מרגישים, אימרו שהיתה אי-הבנה קטנה וסיגרו עניין.

--- רעשנים, תופים או כל צעצועים אחרים שאפשר להביא לרחבה, מוסיפים המון המון.

--- כעסו - אם יש לכם סיבה לכעוס על מנהל האירוע מטעם האולם / איש המכירות / כל גורם אחר מטעם האולם, עשו זאת יום לפני החתונה וביום החתונה בשעות הבוקר. הם יעשו הכל כדי לרצות אתכם, כולל לעבוד כמו חמורים בשבילכם בערב האירוע וכלה בלספור קצת פחות אנשים שבאו בפועל. נסו. אל תיתנו להם לשלוט בכם ולגרום לכם לחשוב שהם עושים לכם טובה. היזהרו - הם מומחים בתחומם ואתם לא.

--- תנו להורים לחשוב שהם החליטו הכל. זה קל! שתפו אותם כמה שיותר.

--- בקשו את האולם עד מאוחר

--- בידקו אם יש אירועים נוספים באיזור, קרנבל, קרקס או כל דבר אחר שיכול לגרום עגמת נפש קלה.

--- שילחו בן משפחה / חבר לאולם שעה וחצי לפני האירוע בכדי לוודא שהדברים שחשובים לכם, אכן יושמו. לא לחכות עם זה לרגע האחרון.

--- עצה קצת מסוכנת, לחשוב טוב. לוותר על שולחן משפחה. גם ככה, ההורים יישבו עם חברים ואתם בטח לא. צריך לתכנן מראש ולסכם עם המשפחה. כך תוכלו להגניב עוד 10 אנשים מהרשימה שאתם נותנים למנהל האירועים מטעם האולם. הקטע הדתי

--- חישבו על סכום לחתימה על הכתובה. אל תשאירו זאת לרגע האחרון, לא נעים. סכמו זאת עם האישה. כמו-כן, סכמו, האם הרבי ירחיב בדיבור או לא. הוא שואל ברגע האמת ליד כולם.

--- ברבנות לעיתים מנסים לסחוט כספים שלא מגיעים להם. הם ינסו לעכב את החופה, ינסו לומר שלא הוכחתם רווקות / שלא הוכחתם שההורים נשואים / שלא הוכחתם שנימולתם. ברגע האמת, בלי להתבלבל, אימרו, שאם כך, אתם מתחתנים חתונה טובה הרבה יותר - חתונה אזרחית. הם יתקפלו מיד, אלא אם כן, אתם באמת לא רווקים / ההורים שלכם באמת לא נשואים / באמת לא נימולתם. בכל מקרה, אם תרצו לחלק טיפים (רב לא צריך לקבל טיפים - או שהוא מקבל המון משכורת, או שהוא עושה זאת בהתנדבות), סיגרו על כך מראש.



עיצוב

--- מנות פתיחה - זהו הרושם הראשוני. קחו את המנות הטובות ביותר. סושי, אם יש - זה שווה. בימינו אנו, כולם אוהבים את זה (או כולם אוהבים לאהוב את זה, אבל זה לא חשוב בכלל). מדוע רושם ראשוני חשוב (הרי אתם "לא כאלה"...)? כל האירוע הזה הוא רושם ראשוני, אז גם זה לא חשוב בכלל.

--- אם אתם בקטע של לעשות רושם חבל על הזמן, אל תהיו נוכחים עד החופה. אבל זיכרו - כן, רושם זה עושה, אבל אתם מפסידים שליש אירוע ואת השליש החשוב. בנוסף, אתם יוצרים לעצמכם התרגשות עצומה ומיותרת, החדר בו תהיו קטן, בלי שירותים וכן - גם בלי פלזמות שמראות את האורחים, ספר לא תוכלו לקרוא וסביר להניח שתריבו. המלצה - החתן בחוץ רוב הזמן וקצת בפנים והכלה רוב הזמן בפנים וקצת בחוץ. עובד מעולה והרושם נשאר גדול כי הכלה (בוא נודה באמת, היא היפה מבין שניכם) נשארת בפנים רוב הזמן.

--- החבר'ה מהעיצוב נוטים "לשכוח" את הדלקת הנרות שלהם מהסיבה הברורה, שהם רוצים את הנרות שלהם חדשים בסוף האירוע. סכמו והתנו זאת מראש.



צילום

--- הכירו לצלמים את המשפחה כולה, משני הצדדים טוב טוב. ודאו שהם הבינו. אימרו להם לרדוף אחר האנשים האלה בזמן אמת.

--- חובה לשריין צלם סטילס אחד למשפחה בלבד. אף-פעם אין מספיק תמונות של המשפחה.

--- דאגו שהצלמים (סטילס ווידאו) יישארו עד סוף האירוע כדי שיוכלו לצלם את החתן עושה שטויות. זה כדאי. ושיבקשו שחרור מכם. סכמו זאת מראש ובידקו את החוזה עליו אתם חותמים.

--- תביאו מצלמות וידאו וסטילס משלכם ובקשו גם מאחרים.

--- לפחות שני צלמי סטילס. עולה עוד קצת, אבל שווה הכל.

--- לדרוש את CD התמונות, עם הרזולוציה הגדולה בחינם ומראש!!

--- לבקש מהצלם, לפני חתימת חוזה מולו, להגיע לסלון הכלות, לאיפור ולא לשכוח לצלם בדרך - זה אולי נראה לך החתן, מפגר ומיותר, אבל ממש ממש לא תצטער על זה.

--- ודאו שיש מחליף לצלם, במידה וזה חולה. קחו טלפונים של המחליף וודאו את איכותו. כנ"ל לגבי כל שאר נותני השירות, כמובן.



מוסיקה

--- אם אין לכם מושא להערצה עיוורת של להקה כלשהי, חבל על הזמן שלכם להכין רשימת שירים. כנראה שהתקליטן יעשה את זה יותר טוב מכם. הוא גם קורא את הקהל יותר טוב מכם. יש לו נסיון. תבחרו שיר כניסה לחופה, שיר יציאה מהחופה, שיר ריקודים ראשון ושיר slow. לא צריך יותר.

--- אם לא תרקדו עם הקהל, הוא ילך מוקדם. לא איום - עובדה.

--- תארגנו כמה חברים שיבואו לרקוד איתכם, כשיתחילו הריקודים. אחרת, תרגישו מאוד לא נעים, כשתהיו לבד על הרחבה. לא מדובר על שיר ה-slow אלא על שיר הכניסה לריקודים.

--- חובה לבחור את השיר הראשון של הריקודים.



בר ואלכוהול

--- לא משנה כמה תנסה להגביל את עצמך בשתיית אלכוהול, אתה תגמור על הדשא. לכן, עדיף שתשתה כמה שפחות וכמה שפחות סוגים שונים של אלכוהול. תלמד לומר בנימוס לחברים שלא בא לך כרגע או כל דבר אחר. עדיף להקיא על הדשא מאשר אינפוזיה בבית-חולים.

--- בקבוקי שתייה לשולחן עולה כסף נוסף. אם אתם יודעים מראש שיש אורחים שירצו בקבוקים על השולחן, איימו על הבר, שאתם בעצמכם תבואו לבר ברגע האמת, כדי לבקש 35 כוסיות וודקה, דבר שלא עולה כסף. הם יתקפלו או לפחות יעשו הנחה עצומה.·

--- אקסטרות לבר משלמים לפי אורח. אם משדרגים בר אקטיבי וכדומה, דאגו לגרוע את הילדים.

--- אל תשכחו לאכול במהלך היום בשביל שהשכרות שלא תאחר לבוא, תהיה קלה יותר.



דברים מיותרים וחסכון בכסף

--- חזרות זה מיותר. ספונטני זה כיף, מרגיע יותר וגם תמיד מנהל האירועים אומר מה לעשות, אז חבל על הזמן. בנוסף, אין כמו להלחיץ את מנהל האירועים ברגע האחרון...

--- קישוט רכב עולה כ-200-250 ש"ח. קנו סרטים בשני צבעים וב-5 דקות עבודה, קשטו בעצמכם. אפשר להיעזר בחבר, אם יש. זהו רווח מלא ואמיתי. היזהרו לא לסגור את תא המטען עם הסרטים. אתם תצטרכו אותו זמין.

--- אלבום מעוצב עולה המון - כ-1000 ש"ח. זה פריט אופנתי שלא ייראה טוב בעוד כמה שנים. אם רוצים בכל זאת, אפשר לקנות את האלבום ולגזור את התמונות הרצויות לבד. יותר כיף והרבה הרבה יותר זול.

--- הבשר הבסיסי של האולמות מצויין פילה רק יגרום לכמה אנשים לומר וואו - לא יותר מזה.

--- בר אקטיבי עולה המון כסף - כמה שקלים לכל אורח. כמות האלכוהול שרצה לרחבה אינה גדולה. המלצה - תמנו אדם (חבר טוב או כמה) שאחראי על הבאת אלכוהול בעצמו לרחבה. וכבר אמרנו - אם כבר אתם לוקחים בר אקטיבי, דאגו לא לספור את הילדים!

השייקים תוספת זה קשקוש במיץ. כנ"ל גם תותים או כדורי שוקולד. יש כל-כך הרבה אוכל. חבל על עוד כמה מאות שקלים.

--- אל תקחו מלון ליום שאחרי. האירוע שלכם מסתיים בשעה 2:00 - 5:00. באסה להכין מזוודות יום לפני, בעסה להגיע הרוגים בשעה כל-כך מאוחרת למלון, בעסה לא לקום לארוחת בוקר ובעסה לא להיות בבית או בבית של ההורים המפנקים ביום שאחרי. בעסה כמובן גם לשלם על כל זה. אם האולם מציע "בחינם", בקשו משהו אחר.

--- להקה, חצוצרן, מתופף או כל דבר אחר שמתווסף לתקליטן ועולה כסף, מיותר. נקודה.

--- מתנה קטנה לאורחים - גם היא מיותרת. עולה הרבה כסף, הרבה התעסקות וזמן ואף-אחד לא זוכר את זה / שומר את זה / שם זין על זה.

--- זר כלה, בגלל שהוא לחתונה - מחירו מוכפל, כמו כל דבר אחר. המלצה לכלה - בחרי את הזר שאת רוצה ואז בקשי זר ליום נישואין, "בדיוק כפי שהיה לאחותך". המחיר יירד אוטומטי בחצי.

--- נסה לשכנע את הכלה לעשות כמה שפחות תוספות לשיער. איך? חודשיים מראש, בכל בוקר, אמור לה כמה השיער שלה מדהים ביופיו. אפשר ורצוי גם במהלך היום ועוד יותר רצוי ליד אנשים שונים שקרובים אליה וגם כאלה שלא. אם היא מסדרת אותו במיוחד לאירוע אחר, עקם האף ואמור לה, שאתה לא יודעים מה קרה, אבל השיער שלה לא נראה כמו תמיד. כנ"ל לגבי איפור. ומדוע כל זה? איפור כלה, סידור שיער ומיוחד תוספות שיער, עולים המון המון כסף. והכלה באמת נראית יותר טוב בלי זה. אלא אם כן, יש כל מיני אקזמות או תופעות אחרות.



טיפים וכספים מסביב

--- אתם לא תוכלו להיות אחראיים על הטיפים - אתם לא תהיו במצב המתאים. מנו אדם אחד ויחיד שאחראי על הטיפים ורק הוא נותן טיפים באישור שלכם. קיבעו מראש כמה מקבלת כל פונקציה. כל נותני-השירות יבואו אל ההורים שלה ושלו, יבואו לאחים, לסבים ולסבתות וכמובן אליכם. אימרו לכולם (סבתות, סבים...) לשלוח את המבקשים לאותו אדם שאחראי על הטיפים.

--- לכל אירוע יש מנהל אירוע מטעם האולם. שילחו את אחד האבות אליו, לומר שאם הכל יהיה מעל ומעבר, הוא יקבל טיפ שמן. תראו איך הוא יעבוד כמו חמור בשבילכם. טיפ טוב למנהל האירוע הוא בין 2-3 כפול מחיר המנה נטו, ללא תוספות (נע בין 400-600 ש"ח). לא יותר.

--- חישבו מראש כמה טיפים לתת למלצרים. 1000 ש"ח על כל 15 מלצרים זה מעולה. אין צורך לתת טיפים לטבח, לשף, לעוזרים של הטבח, לעוזרים של מנהל האירוע ולאחותו. מנהל האירועים צריך לקבל טיפ, המלצרים, השומר המסכן, הצלם אם היה בסדר והברמנים אם בא לכם - לא חובה, באמת שלא. כל מי שלא כתוב כאן, שילך הביתה.

--- שלמו כמה שפחות מראש, בייחוד לנותני השירות כמו בר, צלם ועיצוב (dj לא צריך לקבל טיפ), אך הבטיחו מראש טיפ שמן, אם הכל יהיה כשורה. דברים של הכלה

--- לא להקשיב לחתן לגבי עיצוב האולם, תסרוקת, אלבום מעוצב וקישוט הרכב. ברוב הפעמים, הוא פשוט יגיד שהאופציה הזולה היא היפה ביותר... תתייעצי עם חברות טובות ובני-משפחה. הוא לא אובייקטיבי.

--- לא לחסוך בעיצוב האולם - זהו הרושם הראשוני של המקום וזה לפעמים מרשים יותר משדרוג מנה.

--- במדידה האחרונה, להיות עם שמלת הכלה לפחות שעה ולנסות לרקוד איתה. לא נעים לגלות באותו הערב, שלא נוח לרקוד עם השמלה ושכל שניה צריך לסדר אותה. כנ"ל לגבי התסרוקת - לוודא שנוח לזוז איתה. ללכת עם הנעליים בבית ולוודא שהן נוחות.

--- לקחת איפור בסיסי ביום האירוע לתיקונים לפני החופה.



קצת מסביב

--- בקשו קצת יותר הזמנות מבית הדפוס ממה שאתם חושבים שצריך. כ-15% זה בסדר. תמיד צריך עוד קצת - ההורים איבדו, עוד דוד רחוק שלא חשבתם עליו ועוד ועוד. זה יעלה קצת יותר, אבל הרבה פחות אם תבקשו לאחר מכן.

--- חליפת חתן - אם אתם לא בקטע, נסו להתחמק - זה עולה המון כסף. כנ"ל גם נעליים. במיוחד ש-99% מכם, יקיאו בסוף הערב.

--- קל להתווכח על כל דבר, אך אל תריבו עם הכלה - זה הערב שלה. תן לה לבחור את סט הכלים, את העיצוב, את השיר לחופה ואת היציאה. אתה יכול לומר משהו לגבי האוכל ולגבי הבגדים שלך במידה מסויימת. לגבי הבושם שלך אתה יכול להחליט לבד.



במהלך האירוע

--- העצה הטובה ביותר (בעיקר לחתן), תקשיבו טוב - קשר טוב עם האורחים - יש הרבה אנשים שאתה לא מכיר, בעיקר מהצד של הכלה - אחרי קצת ריקודים, הכי טוב בזמן האוכל, גש לכל שולחן ושולחן, חבק את כולם, ספר סיפור מצחיק (עדיף שתהיה קצת שיכור אבל לא שיכור מדי, שחס וחלילה לא תקיא עליהם). הם יאהבו אותך כל החיים.



אחרי החתונה

--- אל תכעסו כלל וכלל על אורחים שנתנו 100 או 150 ש"ח. יש אנשים שאין להם כסף, יש אנשים שיש להם אבל הם קמצנים ויש אנשים שאינם קמצנים אבל לא אוהבים אתכם כל-כך. בגלל שקשה להפריד בין הקבוצות, עליכם להניח שלכולם אין וצריך להגיד תודה שהם באו בכלל. אל תגידו לכל מיני חברים שונים מיהם אותם אנשים שנתנו קצת כסף כי זה לא יפה בכלל ואל תגידו לבן / בת הזוג או לעצמכם, שעדיף שלא היו באים כלל. גם לעניים מותר להנות. ואם תשימו לב טוב, העניים מביאים בדרך-כלל יותר ובדרך-כלל מזומן. ואם תהיו ממש עירניים, אולי תוכלו לראות את כפר הדרדסים.

--- צלצלו לכל מי ששילם יותר מ-400 ש"ח לאדם בממוצע ולכל מי שבא לכם. רבים מחכים לטלפון הזה. זה מראה שאיכפת לכם.

--- צלצלו לומר תודה למנהל האירוע. לא חובה בכלל, אבל הוא ישמח.ואחרונה חביבה וחשובה מכל...

--- הישארו מספיק שפויים כדי להרים את אישתכם הטרייה מעל מפתן הדלת. לא לשכוח רגל ימין. גם אם זה לא חשוב לכם (זה לא אמור להיות), זה חשוב לכלה.


זהו. יש עוד המון עצות. אלה היו העצות, שאני הייתי שמח לשמוע. חלקן שמעתי, חלקן לא. תקשיבו להם בחכמה וקחו מה שמתאים לכם. בהצלחה ולא לשכוח רגל ימין בכניסה לרכב, לחופה, לאולם, הביתה, בזמן הורדת המכנסיים ובזמן המשגל.
נמרוד כץ חושב יותר מדי. לעיתים, עד זוב דם.

חיפוש אחר המשמעות של כל זה - כי זה מה שחשוב.

מציקים לי דברים בעולם הזה. צביעות של אנשים, הלך מחשבותיהם, דרכי מעשיהם. החלטתי לכתוב על זה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב